تبلیغات
تکنولوژی آموزشی - مطالب اسفند 1390
 
تکنولوژی آموزشی
تکنولوژی آموزش رویکردی نوین در آموزش
درباره وبلاگ


فعالیت این وبلاگ در زمینه تکنولوژی آموزشی، مراکز توسعه آموزش و زمینه های وابسته می باشد
مدیریت وبلاگ: سید امین موافقی کارشناس تکنولوژی آموزشی
شغل: کارشناس سمعی و بصری و همکار مرکز توسعه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
تماس: 55 22 919 0936
وب: aminmovafeghi@gmail.com

مدیر وبلاگ : سید امین موافقی
نظرسنجی
ارزیابی مطالب وبلاگ








اهداف آموزشی (8)

3-گزینش محتوای درسی :

اصول ، متون و مفاهیمی كه به فراگیر ارائه میشود تا به هدف های آموزشی برسد 0
اهداف رفتاری و فعالیتهای آموزشی راهنمای گزینش نوع محتواست 0 مربی فقط قسمتهایی از مطالب درسی را كه دقیقادر رابطه با اهداف آموزشی به ویژه اهداف رفتاری است را می بایست عرضه نماید 0



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

اهداف آموزشی (7)

- تعیین فعالیتهای آموزشی :
پس از تعیین اهداف ، می بایست فعالیتهای معلم در كلاس و در كنش ها و فعالیتهایی را كه باید دانش آموزان نشان بدهند پیش بینی و معین شود 0 در حقیقت سناریوی آموزشی نوشته میشود – حركات دو طرف( معلم و فراگیر ) – سوالاتی كه در زمان خاصی می بایست پرسیده شود و كارهایی كه در زمان مشخص می بایست از طرف معلم یا فراگیرانجام شود طراحی میگردد 0





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

اهداف آموزشی (6)

گفتیم:

آموزش زنجیره یا فرایندی است كه هدف آن ایجاد تغییرات لازم دررفتار فراگیران است0

این فرایند 6 مرحله دارد :

1_ تعیین اهداف آموزشی
                     هدفهای كلی درس هدفهای رفتاری
2 _ تعیین فعالیتهای آموزشی
3_ گزینش محتوی درس
4 _ تعیین شیوهای آموزشی
5 _ تعیین رسانه های آموزشی
6- تعیین نظام ارزشیابی آموزشی
اجرای تدریس
اجرای ارزشیابی آموزشی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

اهداف آموزشی (5)

حیطه روانی –حركتی ( مهارتهای عملی ) :

اهداف یادگیری عبارت است از ایجاد و تكمیل یك مهارت عملی خاص ( مهارت در فكرو در حركت )
فراگیر باید كار خاصی رابا سرعت خاصی در زمان خاصی با ویژگیهای مشخص انجام دهد .

این حیطه دارای 5 سطح است :
1- آمادگی و تقلید : مشاهده عمل و تقلید آن
2- اجرای مستقل : انجام عمل بدون كمك گرفتن از دیگران
3- سرعت و دقت عمل : انجام صحیح عمل با دقت و ظرافت كار و سرعت مناسب
4- هماهنگی حركات : آمیختن بیش از یك مهارت و انجام هماهنگ حركات
5- عادی شدن فعالیت : انجام عمل به صورت خودكار


مثال یاد گیری رانندگی توسط فرا گیر می تواند گویا باشد . فرد در ابتدا به نحوه رانندگی نگاه كرده ، تقلید می كند ، سپس بدون دخالت دیگران ماشین را به راه می اندازد ، سپس مهارت پیدا كرده و این كار را سریع انجام میدهد ، د رمرحله بعد می تواند همزمان با رانندگی كار دیگری نظری صحبت كردن را انجام دهد و د رمرحله نهائی تمام كار هائی كه برای رانندگی لازم است به طور خود كار و غیر ارادی انجام میدهد .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 3 اسفند 1390 :: نویسنده : سید امین موافقی

اهداف آموزشی (4)

حیطه عاطفی : ( ارتباطی –نگرشی ) :

نگرش عبارت است ار رفتاری كه بیان كننده احساس یا اعتقاد باشد – احساس و اعتقاد دونفر كه دانش یكسانی دارند ، نسبت آگاهی هایشان میتواند یكسان نباشد 0
حیطه عاطفی از علاقه و احساس كه در اثر آموختن ایجاد میشود حكایت می كنند رابطه دانش ، عاطفه مثل رابط علم و ایمان است 0

حیطه عاطفی 5 سطح دارد :
1- توجه :
( علاقمندی –آمادگی برای یادگیری ) – در این مرحله فراگیر توجه می كند – سوال می پرسد 0
2- واكنش ( پاسخ دادن) : علاوه بر توجه ، در بحث شركت میكند – فعالانه پاسخ میدهد – داوطلب انجام كاری میشود
3- ارزش گذاری : فراگیر برای یادگیری و پیشرفت ارزش قائل میشود 0 فراتر از جزوه را مطالعه میكند ، پیشنهاد جدید در زمینه تدریس میدهد
4- تدوین : ( سازمانبندی ) : ارزش های مختلف را كه به آن اعتقاد دارد در هم ادغام میكند و بین آنها رده بندی میكند 0برای ارزشهای مختلف آموخته شده سلسله مراتب قائل میشود .
5- درونی شدن ارزشها :  عالی ترین سطح یادگیری است 0 ارزشها برای مدت طولانی در وی تثبیت میشود 0و این ارزشها موجب هدایت رفتار میشود 0
در عالی ترین سطح 0 فرد احساس میكند متعهد است راهی را كه خود انتخاب كرده به دیگران منتقل كند0





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
تماس با ما



مترجم سایت